Genezingsproces hernia versnellen - Chiropractie De Eem in Amersfoort

Heeft u lage rugpijn, maar daarnaast ook pijn of een tintelend gevoel in één van uw benen? Of alleen dat laatste? Dan heeft u wellicht een hernia nucleus pulposus (HNP) opgelopen, een uitstulping van een tussenwervelschijf. De meeste hernia’s gaan gelukkig vanzelf weer over. Dan bent u alleen wel een paar maanden verder. Chiropractie kan het natuurlijke genezingsproces van een hernia versnellen. Maak een afspraak met Chiropractie De Eem in Amersfoort voor een eerste consult.

Langdurige, abnormale belasting van rug
Bij een hernia beginnen de klachten soms heel plotseling. Toch lopen patiënten vaak al langere tijd rond met rugklachten en pijn in het been. Logisch, want een hernia is het gevolg van 'materiaal moeheid'. Vergelijk het met een ijzerdraadje dat u steeds op dezelfde plaats doorbuigt. Op den duur zal het breken. Een hernia wordt veroorzaakt door een herhalende, abnormale belasting. Daardoor gaat de tussenwervelschijf uitpuilen en raakt de zenuw bekneld.

Veelvoorkomende klachten bij een hernia
De uitstulping van de tussenwervelschijf leidt tot uitval van de zenuw. Dat gaat gepaard met:

• Tintelingen of een doof gevoel in het been, tot onder de knie.
  • Krachtsvermindering in het been en het verlies van reflexen.
  • Lage rugpijn, maar vooral pijn in het been.

De pijn bij een hernia is het gevolg van een ontsteking. De pijn wordt erger bij hoesten, niezen, persen en bepaalde houdingen.

Terugkerende klachten na herniaoperatie?
Komen de klachten terug nadat u geopereerd bent aan een hernia? Dat horen we bij Chiropractie De Eem in Amersfoort helaas maar al te vaak. Een operatie doet namelijk niets aan het onderliggende functionele probleem. Een hernia is vaak het gevolg van bekkenwringing: door een verkeerde heupstand raken de tussenwervelschijven van de onderste lendenwervels overbelast. In dit geval helpt een herniaoperatie op de lange termijn niet. Maak daarom na een hernia-operatie alsnog een afspraak bij Chiropractie De Eem in Amersfoort.

Chiropractische behandeling hernia Amersfoort
Chiropractie De Eem in Amersfoort pakt het onderliggende functionele probleem van de hernia aan. 70-80% van de herniapatiënten heeft baat bij de chiropractische technieken van de Amersfoortse chiropractoren. Zij gebruiken bepaalde rek- of tractietechnieken, manipulatietechnieken en technieken gericht op het verminderen van spierspanning. Zo herstellen zij de normale bewegingsfunctie en wordt de abnormale belasting een halt toegeroepen. Heeft u nog vragen over de chiropractische behandeling van een hernia? Neem dan gerust contact op met Chiropractie De Eem in Amersfoort of maak een afspraak voor een eerste consult.

De chiropractische behandeling van een hernia heeft onder andere als doel om:

• Een eventuele foutieve lichaamshouding te verbeteren;
  • De beweeglijkheid van de wervelkolom te vergroten;
  • De functie van de geïrriteerde zenuwen te herstellen.

Dit doen wij door met de handen druk op het gewricht te brengen. Hierdoor herstelt de bewegingsvrijheid van het gewricht.

Staat je klacht hier niet tussen?

Kom dan vrijblijvend langs op de praktijk